Presse - Tirendo.no | tirendo.no

Om Tirendo

Tirendo GmbH er en europeisk nettbutikk for bildekk og -tilbehør. For å kunne tilby en best mulig tjeneste setter Tirendo sin lit til et dynamisk team av erfarne bransjeeksperter, IT-eksperter og dekkspesialister. Målet er å tilby profesjonalisme, lidenskap og innovasjon til kunden, i tillegg til en enkel kjøpsprosess og enestående valuta for pengene. Vi fokuserer på kvalitit, hastighet og en kunnskapsrik kundestøtte.

Historie

21. mars 2012 markerer en milepæl i Tirendo sin historie: På denne dagen ble selskapet grunnlagt av Felix Vögtle (markedsføring, kundeledelse og personalsjef) og Erik Heinelt (produksjon, forretningsanalyse og IT).

Dette var starten - fremdeles i stor grad uoppdaget av offentligheten - på detaljert testing og validering. Fra juni 2012 ble den brede og raske internasjonaliseringen lansert og selskapet har siden blitt en konkurransedyktig og sterk europeisk aktør. Siden 17. september 2013 har dekkspesialisten Tirendo vært del av Delticom AC. Samarbeid og deling av ressurser muliggjør høyest mulig samvirke, og begge selskaper har kunnet dra nytte av ekspertisen hos den andre. Innen nyanskaffelser fikk styret i september 2013vet nytt medlem i Markus Bihler (finans, investorforhold, internasjonaliser og organisatorisk utvikling). Han har tidligere jobbet som en privat aksjeinvestor hos EQT Partners i München og Warsawa, og hos Blackstone Group i London. Sommeren 2013 var han i stor grad involvert i sammenslåingen av Delticom AG og Tirendo. Etter studiene jobbet Felix Vögtle som administrerende direktør hos Gimigames, en plattform for puslespill, og hos Rocket. Erik Heinelt var også aktiv hos Rocket Internet GmbH før han startet hos Tirendo og har vært ansatt som visedirektør hos Dafiti, en moteplattform for det sør-amerikanske markedet.

Merkerepresentant

Tirendo var i 2012-2015 partner med Formel 1-verdensmester Sebastian Vettel som merkerepresentant. Racerføreren var hovedperson i spektakulære og underholdende reklamer fra dekkleverandøren. Disse reklamene sendes på flere TV-kanaler i Tyskland og Østerrike, samt Nederland og Polen.

Priser

For Tirendo er objektive råd, kundeorientering og gjennomsiktighet i fokus. TÜV Saarland gav dekkspesialisten prisen for "enestående" forhold mellom pris og ytelse i avdelingen for nettplattformer innen dekksalg. Som partner hos ADAC tilbyr dessuten Tirendo alltid de nyeste rapportene og resultatene for kundene sine.

Sikker håndtering av kjøperens informasjon og data garanteres av merket "Betrodde butikker" fra det tyske kontoret for forbrukersaker, som bekrefter sertifiseringen av topp moderne kundebeskyttelse og kvalitetsnivå hos Tirendo. SSL-sertifikatet garanterer dessuten for datasikkerhet. Dette er grunnen til at kunder kan søke, navigere og handle helt trygt på nettsiden.

Spørsmål?

Hvis du har spørsmål eller er interessert i ytterligere pressemateriale er du velkommen til å kontakte oss på press@tirendo.com.


Vi ser frem til å høre fra deg.